Skip to content
Menu
AMC
  • Strona główna
  • Smartfon
  • Niezbędne akcesoria
  • Fotografia
  • Niezbędnik
AMC

Jak zarządzać transportem w sklepie internetowym?

Napisano dnia 12 stycznia 202012 lutego 2020

Jeśli zastanawiamy się nad założeniem własnego sklepu internetowego, to prędzej czy później musimy pochylić się nad kwestią dostarczania naszego towaru do klientów. Kwestia logistyki dla e-commerce to rzecz nie mniej ważna jak konkurencyjne ceny, czy oryginalność i jakość naszych towarów. O ile w przypadku zamawiania dla siebie towarów z hurtowni czy od producenta dostosowujemy się do warunków, które otrzymujemy, to w przypadku wysyłki bezpośrednio do naszych klientów ten problem musimy wziąć na siebie.
Na szczęście wybór usług spedycyjnych i logistycznych na rynku jest bardzo szeroki, jednak którą firmę wybrać? Jeśli jesteśmy już po lekturze wpisów na forach internetowych dotyczących jakość usług poszczególnych operatorów, to poniższy tekst będzie dodatkową wskazówką, dzięki której powinno udać nam się dobrać idealnego dla nas i naszej działalności kuriera.

  • 1 W transporcie duży może więcej
  • 2 Lokalne firmy transportowe

W transporcie duży może więcej

To prawda – więksi operatorzy to więcej możliwości i lepsza gwarancja terminowości dostawy. Jednak często w przypadku niewielkiej ilości wysyłek ceny usług logistycznych dla e-commerce są bardzo wysokie i mogą nawet odstraszyć klientów od naszej oferty. Wiadomo – duża ilość nadawanych paczek, to mniejsze ceny. Lecz co w wypadku, gdy dopiero rozpoczynamy działalność, albo oferujemy produkty niszowe, które nie sprzedają się tak szybko i często, jak przysłowiowe „ciepłe bułeczki”? Na pewno warto porównać oferty i przede wszystkim skalkulować, jaki sposób dostawy jest najtańszy dla klienta. Często, gdy sami dostarczymy towar do punktu nadań, a nie zamówimy kuriera do miejsca prowadzenia działalności, ta cena będzie niższa.
Podobnie rzecz ma się z odbiorem towaru przez klienta w paczkomatach, czy lokalach usługowych świadczących usługi pośrednictwa dla firm logistycznych. Kurier zostawia tam paczkę, a rolą klienta jest się po nią pofatygować – w takim przypadku cena przesyłki często nie przekracza kosztu znaczka pocztowego na zwykły list.

Zobacz również ᐅ  Logistyka w branży automotive. To powinieneś wiedzieć

Lokalne firmy transportowe

Bardzo nagminne są opinie, że małe lub działające lokalnie firmy spedycyjne, to brak gwarancji terminu dostawy i częste uszkodzenia przewożonych towarów w myśl hasła – niska cena, to niska jakość. Nie powinniśmy jednak ulegać sugestiom i samemu sprawdzić, jak ma to się w rzeczywistości. W końcu ci operatorzy też funkcjonują na rynku i nie jest w cale powiedziane, że wszyscy traktują swoje załadunki „po macoszemu”. Często oprócz niskiej ceny i znajomości lokalnego rynku są w stanie dostarczyć paczkę szybciej wyprzedzając duże firmy spedycyjne nawet o 1 lub 2 dni.
W dodatku są często wybierani jako docelowi dostawcy usług logistycznych dla e-commerce właśnie ze względu na swoją elastyczność i możliwość negocjacji. Przecież o wiele łatwiej dojść do porozumienia i spróbować opuścić cenę usługi rozmawiając bezpośrednio z właścicielem firmy spedycyjnej, niż z pracownikiem infolinii dużego operatora logistycznego. Dla niego rynek e-commerce to również bardzo intratny biznes i możliwość wyrwania klientom dużemu graczowi oznacza dla niego czysty zysk. W dodatku w okresach wzmożonych zakupów tj. w Święta czy podczas noworocznych wyprzedaży, gdy ilość naszych wysyłek się zwiększy znów mamy możliwość skontaktować się i walczyć o rabaty lub obniżenie stawki. Jedno jest pewne – rynek logistyki dla e-commerce, to pole różnych możliwości i warto poszukać czegoś odpowiedniego dla siebie, a nie wybierać pierwszej lepszej oferty, żeby nie stracić klientów i zysków.

Zobacz również ᐅ  Logistyka w branży automotive. To powinieneś wiedzieć

Więcej informacji: https://www.rhenus.com/pl/pl/uslugi/warehouse-logistics/logistyka-dla-e-commerce/

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Tagi

oprogramowanie dla firmy usługowej system dla firm
©2021 AMC | Powered by SuperbThemes & WordPress