Skip to content
Menu
AMC
  • Strona główna
  • Smartfon
  • Niezbędne akcesoria
  • Fotografia
  • Niezbędnik
AMC

Logistyka w branży automotive. To powinieneś wiedzieć

Napisano dnia 10 czerwca 202010 lipca 2020

Obsługa branży motoryzacyjnej to duże wyzwanie dla każdego operatora logistycznego. Sektor ten odznacza się bowiem dużą dynamiką i często zmieniającymi się zleceniami. Każde opóźnienie w dostawie może powodować opóźnienia w procesie produkcyjnym, co budzi wiele trudności, szczególnie, że przedstawiciele branży automotive często stawiają na dostawy na ostatnią chwilę. Dowiedz się, jaka jest rola logistyki w branży automotive!

  • 1 Dostawy Just in time
  • 2 Logistyka dla branży automotive
  • 3 Jak wybrać operatora logistycznego?

Dostawy Just in time

Toyota to japoński gigant motoryzacyjny, który do perfekcji opanował większość procesów związanych z zarządzeniem produkcją. To właśnie ta marka opracowała system dostaw Just in time, który pozwala zdecydowanie oszczędzać czas oraz przestrzeń magazynową. Potrzebne do produkcji komponenty są dowożone niemal na ostatnią chwilę tak, aby od razu po ich dostarczeniu mogły trafić na linię produkcyjną. Ten system przynosi wiele korzyści dla producenta, jednak jest bardzo wymagający dla przewoźnika. W czasie transportu może wystąpić wiele sytuacji losowych, które opóźnią transport, a na które przewoźnik nie ma wpływu. Dostawy Just in time są bardzo trudne do zrealizowania i to właśnie między innymi one kształtują wymagającą specyfikę rynku automotive.

Logistyka dla branży automotive

Branża automotive wymaga również połączenia wysokiej jakości obsługi z efektywnością kosztową, ponieważ każdy producent samochodów oczekuje maksymalnej redukcji kosztów. Operator dostarczający części musi więc nie tylko pilnować terminowości dostaw i właściwego wolumenu, ale ponadto kontrolować ich jednostkową jakość. Organizacja tych procesów jest wymagająca i sprawia, że jedynie wysoce wyspecjalizowane firmy logistyczne podejmują się obsługi sektora motoryzacyjnego. Konieczność doskonalenia poszczególnych procesów dla klientów automotive stanowi napęd dla rozwoju całej logistyki, ponieważ przy rozwiązywaniu poszczególnych problemów tworzone są innowacyjne rozwiązania, które często można zastosować również w obsłudze pozostałych sektorów. Problemy sprawiają również duże wahania wolumenów. W odstępie jednego miesiąca liczba poszczególnych części potrzebnych do dostarczenia może kilkukrotnie zwiększyć się lub zmniejszyć, czego zazwyczaj nie sposób przewidzieć. Operatorzy branży automotive muszą działać więc w odpowiednio dużej skali.

Zobacz również ᐅ  Jak zarządzać transportem w sklepie internetowym?

Jak wybrać operatora logistycznego?

W branży motoryzacyjnej wybór odpowiedniego operatora logistycznego jest niezwykle istotny, ponieważ firma logistyczna odpowiada zarówno za dystrybucję, jak i za obsługę dostaw. Duże znaczenie ma również zdolność operatora logistycznego do utrzymywania w magazynie odpowiedniej ilości komponentów, aby produkcja nigdy nie ustawała w wyniku oczekiwania na części. Przy poszukiwaniach odpowiedniego partnera warto zwrócić uwagę przede wszystkim na jego elastyczność, aby możliwa była pełna integracja przewoźnika z procesami produkcyjnymi. Oczywiście gotowość do obsługi w łańcuchu dostaw i do realizacji zleceń Just in time to kolejne konieczne kryterium.

Źródło: https://www.rhenus.com/pl/pl/uslugi/rozwiazania-magazynowe/logistyka-dla-branzy-automotive/

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

©2021 AMC | Powered by SuperbThemes & WordPress