Wartości właściwie dobranych słów kluczowych nie sposób przecenić. To właśnie od nich w dużej mierze zależy skuteczność prowadzonych kampanii reklamowych Google Ads. Z poniższego poradnika dowiesz się, na czym dokładnie polega planowanie słów kluczowych.
Czym są słowa kluczowe w Google Ads?
Słowa kluczowe to te wyrażenia, które wpisywane są przez użytkowników wyszukiwarki w jej pole szukania, kiedy chcą oni uzyskać dostęp do interesujących ich informacji. W przypadku reklam Google Ads te same frazy uruchamiają wyświetlanie treści reklamowych, które dopasowane zostały do wyszukanych słów kluczowych. Podstawą skutecznej kampanii reklamowej w Google jest dobranie prawidłowych słów kluczowych, które będą zoptymalizowane pod kątem prezentowanych produktów i usług, a także zainteresowań potencjalnych klientów. W przypadku reklam Google AdWords w modelu PPC (pay-per-click) płaci się nie za samo wyświetlenie reklamy klientowi, ale jedynie wtedy, kiedy kliknie on w reklamę. Dzięki planerowi AdWords słowa kluczowe najlepiej odpowiadające danej stronie będą mogły zostać zastosowane.
Co to jest planer słów kluczowych?
Planer słów kluczowych Google Ads to narzędzie, które opracowane zostało przez specjalistów z Google i służy do wyszukiwania najtrafniejszych fraz kluczowych, które pozwolą zwiększyć zasięg danej firmy dzięki skutecznie przeprowadzonej kampanii reklamowej. Planer Google daje możliwość z wykorzystania czterech funkcji wyszukiwania fraz kluczowych. Przede wszystkim narzędzie to pozwala wyszukać najtrafniejsze słowa kluczowe związane z danym biznesem. Następnie można poszerzyć zebrane już listy słów kluczowych dzięki ich mieszaniu. Narzędzie pozwala również sprawdzić na bieżąco dane o liczbie wyszukiwań wybranych słów kluczowych, co pozwoli przewidzieć skuteczność wprowadzenia danego słowa kluczowego do kampanii. Google planer słów kluczowych pozwala również sprawdzić prognozy liczby kliknięć oraz kosztów związanych z danymi słowami kluczowymi. Prognozy tworzone są na podstawie przewidzianego budżetu oraz przeciętnych stawek w danej kategorii.
Jak wykorzystać potencjał słów kluczowych
Aby w pełni wykorzystać potencjał planera słów kluczowych i kampanii Google Ads konieczne jest zrozumienie, w jaki sposób ustalany jest budżet na taką kampanię. Osoba odpowiedzialna za zarządzanie reklamą ustala najwyższą kwotę, jaką jest w stanie zapłacić za wyświetlenie reklamy związanej z danym słowem kluczowym. Następnie, kiedy użytkownik wyszuka daną frazę, Google wybierze kilka reklam, w których zaoferowano najwyższą stawkę za jedno kliknięcie. Następnie ustala się wysokość budżetu na reklamę przeznaczonego na jeden dzień. Jeśli dana wartość zostanie “wyklikana”, to reklama nie będzie pokazywana aż do następnego dnia. W przypadku słów kluczowych warto więc postawić na jakość, zamiast na ilość. Często jedna właściwie dobrana fraza jest w stanie wygenerować więcej ruchu na stronie, niż mogłoby to mieć miejsce w przypadku setki mniej precyzyjnych fraz.
Źródło: https://digitalhill.pl/google-adwords/jak-dobrac-slowa-kluczowe-w-kampanii-adwords/